Lastbiler og busser

Lastbiler og busser

Nye og regummierede dæk til lastvogne  og busser. Ring og hør nærmere på telefon 97180375

Vi sælger følgende premium mærker i nye lastvognsdæk


Dækservice til lastbiler og busser


Jeg har gennem mere end 50+ år – beskæftiget mig med salg og service af lastbildæk, så jeg ved hvor mange omkostninger det giver virksomheder, at have en eller flere lastbiler stående stille. Derfor står jeg klar til at servicere din lastbil  i dit lokale dækcenter.

Som kunde hos JL Dækcenter frå du tilbudet om, at tilmelde dig JL Inspections vognundersøgelsesprogram: TireCheck (https://help.tirecheck.online/index.php).

Har du  brug for service udenfor mine normale åbningstider, så tøv ikke med at ringe på telefon 97180375. 


Ved valg af dæk


Det er vigtig at finde det rette dæk er til en lastvogn, derfor er det vigtig for os,  at kende kørselsformålet og -forholdet. Dækkets konstruktion og gummiblanding er nemlig optimeret herefter. Valg af det rette dæk påvirker ikke kun kørselsøkonomien, men også vigtige faktorer som styrestabilitet, sikkerhed, vejgreb og dækkets levetid.


God dækøkonomi er ikke nødvendigvis vundet ved køb af de billigste dæk.

Vi hjælper dig med at træffe et valg, så dækkene er de rigtige til dit køretøj og passer til dit behov.



Lad  JL Inspection holde styr på dine dæk

Hvad får dit firma ud af at overlade det til mig, at holde styr på jeres dæks sundhed m.m. I får optimeret lufttrykket i alle de hjul jeg laver tjek på. Måske ved I ikke, at 17% for lidt luft i hjulene, giver et tab af ydeevnen på ca. 10%. Ligeledes giver et for højt lufttryk på 20% i hjulene, et tab af ydeevnen på 22%. I får overblik over hvor mange milimeter der er tilbage på samtlige dæk, som er registreret i flåden. Det er med til at give jer overblik over, hvornår og hvor mange dæk der skal bruges indefor en anskuelig periode. I får overblik over, om der f.eks. er mix match af fabrikater og mønstre på diverse aksler. Der er også mange gange diferanceret slid på tvillinghjul, som går ud over ydeevnen, og som igen koster på dækbudgettet. Reduktion af klimabelastningen i transport- branchen bør indeholde en dækpolitik, som omfatter regummiering af dækkene, før de endeligt til slut genanvendes som nyt produkt i en anden funktion.